En titt i backspegeln

Back to reality. 
Jag är åter vid datorn. Har under julen tagit en paus från dator, surfande och ständigt nyhetsuppdaterande. 
Men det har varit skönt och det var otroligt skönt att få åka hem över julen. Vi hade det väldigt mysigt med fina promenader och goda middagar. Jag har verkligen saknat att få krypa upp i fåtöljen framför brasan och bara vara. 
 
Det har inte bara varit slappande och tv-tittande utan det har varit en del flytt också. Dagen innan nyårsafton gick det stora flyttlasset och jag försöker fortfarande vänja mig vid att sova i den otroligt tysta lägenheten som nu varken känns eller ser ut som en förvaringslokal - men det är svårt. 
 
Jag tycker inte om nyårsafton och har inte gjort det på flera år, därför vill jag heller inte fira det som om det är årets mest underbara dag. Men min blev lite väl deppig. 
Dagen började bra med frukost med Petra som sedan blev fika på Espresso House med hela LK samlat. Sen gick jag och handlade, gick hem och sov en stund. Sen blev det ensamt. Grät och packade upp kartonger i någon timme innan jag verkligen försökte ryck upp mig själva. Ringde pappa som alltid säger de rätta sakerna så efter det försökte jag att inte vara ledsen längre. Men det gick sädär, trots tacos och favoritfilmerna på datorn. 
Kvällen slutade dock bra med skönt häng med kompisar till småtimmarna, men vägen dit var jobbig. 
 
Nu sitter jag och funderar på nästa nyår. Jag vill verkligen inte vara hemma då. Jag vill till snö, skidor och varm choklad! 

Kommentarer
Postat av: Emms

If you bring the chocolate I'll bring the fucking milk

Svar: Kan jag väl :)
Nina

2015-01-07 @ 14:06:38

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0