måååndag..?

Den som uppfann måndagen måste ha gjort någonting fel. Eller hur?
Hur skulle det annars kunna vara typ den tråkigaste dagen på hela veckan, och den dag som de flesta hatar?
Just nu sitter jag här, i min säng, denna måndag och kliar mig i örat.
Det känns inte så kul, i och för sig börjar klockan bli sen och det är egentligen dags för att sova. Jag har skrivit på en novell och ska reflektera lite över den. Jag tycker om att skriva och av det jag har hört hittills om den så är den bra. Det glädjer mig.
Annars har inte min måndag varit nån höjdare. Skyndade mig från tåget imorse till en föreläsning som var seg som fan, värmde min lunch, som visserligen var god, och förberedde mig inför ett möte med min projektgrupp. Vi fick lika mycket gjort idag som alla andra gånger, alltså inte så jättemycket.
Sen fick jag äntligen traska hemåt. Eller äntligen...
Hemma var blommorna törstiga och blåsan min hade hunnit fyllas på. Efter en kortis hemma begav jag mig på nya äventyr, jag förde kosan mot ICA, för ovanlighetens skull. Väl där handlad jag en hel hög med bara roliga saker, inklusive frimärken och ättika. Men när jag var på väg ut så slog det mig - blommor! Jag ville ju köpa blommor, så då gjorde jag det. Jag slog till på färska rosor. Så nu står det ovanför mitt huvud, på bokhyllan bakom min säng och förgyller denna måndag. De är vackra, rosa och oranga, för när det gäller blommor kan man blanda färg och form hur man vill. Till skillnad från den grafiska världen.




Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0