Äntligen...

Idag har jag varit effektiv! Jag lovar, det är ingen lögn, utan jag har faktiskt gjort saker idag.
Min far kommer att bli så stolt över mig, för jag har nämligen gjort någonting som han alltid har gjort hemma, det är han som har lärt mig. Jag har rensat avloppet i duschen. Slå det ni!
Det hela började av en slump. Jag skulle lägga ut badrumsmattan på golvet och ser att det ligger en massa hår i golvbrunnen under badkaret. Jag hämtar lite papper och ska dra bort det. Det går inte. Håret sitter fast, och med fast menar jag FAST. Nej nu jävlar tänke jag, och så drog jag på mig städhandskarna.
Efter detta gick det av bara farten - torkade golvet i hallen, plockade undan i mitt rum, packade upp kläder och hängde ut plagg på vädring. Plus att jag har lagat mat för fyra dagar.

Så, nu är det gjort.
Jag tänkte även lyxa till det lite sen, jag har nämligen köpt "färska" jordgubbar. De kommer att vara vita inuti, jag vet, men det är det värt. För just nu är det grått ute och solen har försvunnit, det snöar, och jag vill genom mina gubbar skapa lite vår. Lite ljus och smak av sommar.

Men först måste jag dricka lite kaffe, mysa under filten och läsa lite tidningar.
det kanske kanske kommer bli nåt av mig i framtiden trots allt.



Kommentarer
Postat av: emame

Jag har hopp för framtida dig Nina!

Och i värsta fall finns det många yrken där latexkappan kommer till användning, min paraplyhållare tillexempel!

2012-02-19 @ 21:22:38

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0