Imorgon måste jag kolla på tv klockan 19.30

Bilderna är nu visade för mamma, hon undrade om jag inte hade några fler, men icke.
I torsdags åkte jag i alla fall till Boden, där blev det raggmunk med bacon och lingonsylt. Egentligen äter jag inte fläsk men om man befinner sig norr om Dalälven så får man göra distans, eller när man befinner sig med vettigt folk norr om Dalälven som min farbror skulle ha sagt. För ni vet väl att det är där alla bra människor finns?
Om ni vill kan ni få en lektion i människors godhet av farbror Ulf, han är pratglad av sig så jag kan ringa åt er?
Flygresan gick bra i alla fall, en timmes läsande, sen var vi framme. Skönt, fick en kram av farfar, vänta på väskan och sen fick vi, jag och min far, sätta oss i bilen som gud glömde på jorden. Helt jävla värdelös. Jävla skitbil.
Fläkten sprutar ut sin varma, torra luft, det är svårt att andas, det luktar illa och man mår illa av luften. Inte nog med det så immar runtorna igen - konstant(!) och isbildningen på insidan av rutorna ska jag inte ens ta upp...
Farmor välkomnande mig i dörren, och ja det var efter det som jag fick raggmunken.
Sen var klockan mycket, jag var trött och sängen väntade.

Fredag 06.30 väckning.
Bussen till Jokkmokk går klockan 8, frukost, borstning av tänder, långkalsoner och undertröja, och resterande påpälsning och sen pulsade vi iväg till parkeringen utanför Coop där bussen väntade.
Jag var yngst på bussen, den enda under ålder 55 och den enda med någolunda glänsade hår, om det beror på att det var skitigt eller för att jag var den enda med pigment kvar i håret förtäljer inte historien.
Men så blir det när man åker med Bodens motsvarighet till pro, det är en av Sveriges största pensionärsföreningar, det visst ni inte!

Bussen stannade vid Polcirkeln och där blev det fika, toalettpaus och kameratagning



Efter ännu några minuter i buss var vi i alla fall framme i Jokkmokk, där spenderades dagen till klockan 17.00 då bussen avgick. Under denna tid hann vi med att både tappa bort varandra och äta på folkets hus.









Farmor fick klappa en ren för första gången, sen berättade hon om när hon såg 2000 renar samtidigt, det var när hon var barn och de gick på tjärnen i Sandträsk.

Kommentarer
Postat av: Sandra

fina bilder sötnos :) du är duktig!

2010-02-10 @ 21:09:23
URL: http://sandrastrawberry.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack du! <3

2010-02-10 @ 21:46:23
URL: http://sweetlemony.blogg.se/
Postat av: Anonym

Närbilden på renen är underbar!

2010-02-20 @ 16:32:19

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0