lördag, tidigare räknad som veckans sjunde dag, sedan 1973 som dess sjätte (...)

Det är vår hemma hos mig nu. Penséerna blommar än på balkongen, frön ligger och förgror innan de ska planteras och pelargonen i köksfönstret är större än någonsin. Det är riktigt mysigt! 

Idag är det ju lördag, men det känns som söndag för mig. Imorgon måste jag nämligen åka till Linköping, för att förbereda inför nästa veckas SOFbidrag men även för att hålla utbildningen för de nya sektionsstyrelserna. Idag har jag sovit ganska mycket, som vanligt när jag inte känner mig på topp. Det har varit ganska mycket som har hänt på jobbet den senaste tiden och känns. Speciellt när jag inte ens får helgerna för mig själv. Men igår hade jag en väldigt bra kväll. Det var sittning, med alla från jobbet plus cirkus 130 personer till. Och det var roligt, mycket för att Emma var där! 

Så idag har jag mest sovit. Men jag tog faktiskt en promenad förut och nu är det vackert ute. Häggen blommar och sprider sin underbara doft, fåglarna försöker imponera på varandra och syrenen är i full knopp. Det var skönt att få komma ut, men nu ska jag snart sova igen. 



Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0