jag vill vara liten igen

Har suttit på min säng och stirrat över till grannarna i över en haltimme nu. Har funderat. Och jag vill verkligen va liten igen, vill inte alls vara "vuxen".
 
Få hålla pappa i handen. Gömma mig i baksätet och ropa "BUUUU" när vi hämtar mamma från jobbet. Uppleva lyxen när jag fick vara upp lite längre än vanligt. Få känna värmen och kärleken. Att få somna till att någon läser för mig. Jag saknar värmen, tryggheten. Kylan och mörkret kändes annorlunda då, jag påverkades inte alls - det var ju bara mysigt. Men det är inte samma nu.

Kommentarer
Postat av: Acke Bromfalk

Det var det jävligaste jag hört, vara liten igen.
Du kommer inte ihåg när jag lyfte dig i öronen så du skrek
som en stucken gris, du minns inte när jag hissade ner dig i
tunna full med kallvatten, du minns inte när jag råkade bränna dig
med en en fimp på handen, du minns inte när du ramlade ner för
en stege och nästan bröt armen, du minns inte när jag sköt dig i röven
med hagelgeväret.
Du minns bara det som var roligt, som att vi gick och höll varandra i handen när vi passerade lyktstolparna var vi tvungna att släppa händerna, du sken upp varje gång vi var ute med Pasea och gjorde så, du minns bara när vi åkte till mormor och du såg rök stiga upp ur skorstenen vid Idbäcken, du minns bara när vi låg skafötters på söndagsmorgnar och kollade på TV, du minns bara när vi åt varmkorv innan bowlingen på onsdagar, fan det var nog inte så dumt att vara liten.

Svar: du är fin pappa, och din kommentar värmde.
Nina

2013-11-27 @ 08:13:18

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0