"Nina, kan du berätta om din dag?"

ATT JAG KAN!
(varnar er redan här för ett inlägg utan någon som helst relevans, uppnådd intressenivå eller samhällsförankring.)
 
Min dag började redan för flera timmar sedan eftersom att jag som vanligt var vken lite för länge. Klockan hann slå nytt dygn, Nina lyssnade som sagt på Alex och Sigge, pratade med folk på fb och somnade ifrån obesvarade meddelanden. 
 
00.40-ish stängdes hjärnan av och jag stängde mina blå. Försvann till en annan värld.
09.00 klockan ringer. Försöker vakna, går inte. Tvingar mig att öpnna ögonen men stänger dem fort igen, ljuset är för starkt. För ljust. Kollar instagram, somnar med mobilen i handen. Vaknar med ett ryck och slänger mig ur sängen (brukar vara det mest effektiva sättet)
09.06 smyger ut från mitt rum, kraxar "Heej" till Tuss som står och fixar sig på toaletten. Tar ett planlöst varv.
09.10 häller upp ett glas juice som blev över från gårdagens frukost. Brer några Finn Crisps och häller upp yoghurt. Petrus vaknar.
09.20 äter - tid förflyter
09.50 ligger i min säng, skannar internet på ALLT. Bara bra information, typ: bloggar, skvaller, facebook och annan meningslös fakta.
10.07 smsar
10.15 blundar en stund
10.20 får sällskap av Petrus, vi pratar om vilken sida i sängen som är bäst och om man faktiskt ska försöka göra någonting. 
10.24 ringer pappa, han vill inte prata med mig.
10.26 pappa ringer upp, nu har han tid.
10.30 kastar boll upp i taket.
10.37 snor frugans hörlurar, testkör en låt - lägger tillbaka dem i fåtöljen igen.
10.40 börjar skriva på det här inlägget.
10.44 KLAR ligger kvar i sängen och självföraktet växer i min kropp. Hostar.
 
PUSS
 
 
 
 

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0