Fredag

Vaknar alldeles för tidigt. Somnar om. Vaknar tio minuter senare. Går upp, kokar gröt. Drar ut på allt. Sminkar mig lite extra. Tittar på klockan vars minuter segar sig fram. Petra kommer äntligen upp, det slår mig att fan så bra vi har det. Det trodde jag nog inte riktigt när vi bestämde första veckan i plugget att vi skulle dela lägenhet. Men ack så fel jag hade!
Klockan tickar fortfarande på. Det är dags att gå, med flera minuter till godo. Drar på mig skorna och jackan, tar hissen och säger hejdå till P - vi syns imorgon. Går ut, traskar bort mot spårvagnen. Mina lugna steg byts snabbt ut mot längre löparsteg. Fan, alltid samma sak!
Men jag hann.

Nu har jag bytt transportmedel. Nu är det tåg som gäller.


Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0