God morgon

Idag snöar det, det gjorde det inte igår när jag var ute på min promenad igår. Då mötte jag i alla fall en liten tant som gick lite framåtböjd, hon gick i kapp mig och frågade om jag var någon men det var jag inte. Hon pratade i alla fall om att det skulle snö idag, jag sa då "Jaså" och sen fortsatte hon sin berättelse. Hon klagade bara, pratade bara om det negativa med snö. Det bli halt, kallt och blött. Till en början höll jag med men efter en stund gick det bara inte, jag tycker inte illa om snö så jag sa lite vänligt "Ja men det är ju lite mysigt med snö också" då tittade hon på mig, saktade in på stegen och skakade på huvudet. Vi var liksom inte ens på samma planet enligt henne. Sen skildes våra vägar och vi gick åt varsitt håll, då hör jag henne gå och muttra "Tänk när det blir halt här, då går man inte säker..."
Idag har jag inte träffat några tanter, sitter fortfarande vid köksbordet och smuttar på mitt gröna thé, och här är det inga tanter. Det var det inte heller nere i tvättstugan. När jag gick ner dit för en stund sen var jag bara tvungen att gå ut en stund. Ställde mig utanför dörren och tittade på snön, det var blöt och vinden naffsade lite i mitt ena öra. Då tänkte jag på hur fort det kan gå i svängarna - igår sken solen och idag är himlen alldeles vit.

Kommentarer
Postat av: Rikardlovise

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2011-06-21 @ 10:15:04
URL: http://rikardlovise.blogbow.com

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0