Idag började allvaret

Imorse 06:50 satt jag på bussen mot Linköping och mitt nya äventyr. Jag åkte från ett strålande fint Norrköping till ett grått och kallt campus Valla, men det kändes väldigt bra ändå. Dagen har varit väldigt bra och vi har hållits sysselsatta. Imorgon drar vi till Uppsala och kommer hem på torsdag, där väntar utbildning, överlämning och bankett. Väskan är packad och listorna avcheckade.
 
Annars känns det lite konstigt nu. Dels har jag lite ont i magen efter veckans Game of Thrones men även för att alla mina nära och kära börjar droppa av. Vi blir bara färre och färre i vårt Peking. Som tur är kommer inte Kollektivet stå tomt på ett tag men det känns ändå i magen att förändring är på väg och att vänner ska åka hem. Vet inte om jag är riktigt förberedd för det här, än. Och det känns lite fel att jag redan nu har börjat räkna ner till min semester, jag har två veckor i juli och jag längtar! Jag ska försöka sluta va melankolisk nu, och göra allt för att tänka bort min onda hals och klumpen i magen.
 
 

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0