Dags för förändring!

Men jag är nog ändå inte riktigt beredd på det. På just förändring. 

Igår åkte jag till Norrköping. Och jag har haft ett riktigt bra dygn här. Bra bad, sovit skönt i min säng och haft härligt sällskap! Nu ska jag snart åka hem igen, till Oxelösund, för att om några dagar återvända hit igen för då är semestern slut och mitt "vanliga" liv börjar igen. Det känns faktiskt lite sådär.. 

Therese är här och packar ihop sina saker, imorgon går flyttlasset till Sthlm för hennes del och ett nytt kapitel börjar i berättelsen om Lilla Kollektivet - Johanna flyttar in. Tror att vi alla kommer få det kanonbra men just nu när allting precis händer så känns det konstigt. Vi kommer inte gå till föreläsningar tillsammans, äta lunch ihop eller slå ihjäl en kvart i fiket längre. Allt vårat som har varit vår verklighet länge kommer förändras och nu känns det så tydligt. Det kommer bli tomt. 

Nu ska jag snart gå till tåget och jag har som tur är en del att se fram emot, Petra kommer hit till helgen och hösten kommer säkerligen bli kanon. Nu ska jag bara förhindra den lilla klump jag har i magen att växa sig större och tänka icke-melankoliska tankar. 






Kommentarer
Postat av: Petrus

kommer sakna den där kvarten fikapaus, men om vi ska ha kul i höst! <3

2014-08-01 @ 17:31:37
URL: http://aggskal.blogg.se

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0