Helgens status: slut

Ja, helgen är ju slut nu. Och det är jag med. Det är söndag och jag har spenderat mest tid i sängen idag.
I fredags kom Therese på besök, hon skulle dock iväg på egna äventyr så jag och P gick till Trädgårn för att dricka drinkar, vi förökades sen i sakta mak genom att Therese, Johanna och Lisa kom förbi. Sen gick trion hem till LK och allt kändes som på den gamla goda tiden.

Igår var det tjusig finsittning och jag var där för LinTeks räkning. Jag hade en lång, rosa klänning och kände mig som om jag skulle på bal. Riktigt så illa var det ju inte. Det var en trevlig sittning, bra gyckel och mat, men det roligaste var att få se alla phadderister igen!
 
Dagens projekt har dock varit att kolla på dokumentär om Venedig. Den var väldigt bra och fungerade lite som en ögonöppnare, handlar om deras infrastrukur, turism och vad som händer när staden i sig bara från en bråkdel av den vinst som den enorma turismen genererar och hur Venedig tacklar deras egna förluster. Ett arv som urvattnas mer och mer, en skör stad som en gång rest sig stark ur den stora pesten tack vare ett ösregn måste nu ta itu med upprörda invånare. Väntar en framtid som enbart en attraktion, som Disneyland?
Sevärd.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0