här kommer en liten kort summering.

Jag tycker egentligen inte om att göra så här, men gör det ändå - summerar allt på en gång!
Den här veckan har gått väldigt fort, varit proppad med saker men samtidigt varit väldigt lugn. Det beror nog på att det som jag faktiskt har gjort har varit väldigt avslappnade saker, typ som vanligt med andra ord.
 
Måndag: första dagen i skolan efter praktiken. Det var föreläsning och opponering. Kändes lite som att kastas tillbaka i tiden. Som om de där sju veckorna ifrån skolan aldrig hade ägt rum. Alla såg likadana ut, vi gjorde och pratade om samma saker som innan, och skolan var sig lik.
 
Tisdag: valborg. Vaknade upp och tyckte att livet var allmänt pissigt. Om det berodde på att min mor åkte iväg till Italien och lämnade mig hemma vet jag inte, men det var bara grått. Petra var min räddning. Hon drog ut mig på stan och vi satt och fikade, länge. Det började spöregna och kvällens planer om grillning skrotades. Vi stekte våra hamburgare istället och spelade poker hela kvällen. Mitt humör lättades upp och det blev en mysig kväll.
 
Onsdag: gick på lunchmöte och lapade sol på Gripen. På eftermiddagen tog jag min ryggsäck och kudde och traskade bort ett kvarter där jag mötte Emma, Johan och Art. Vi skulle på utflykt.
 
Torsdag: klappade häst, kollade på får och skrattade ikapp med Emma. Lagade mat, badade och njöt av solen även denna dag - dock bytte vi stad och miljö mot föregående dag då vi nu befann oss utan täckning på mobilen utanför Boxholm.
 
Fredag: packade in oss i bilen och styrde kosan mot civilisationen igen. Missade pendeln med någon minut och flickorna i baksätet blev sura. Väl hemma blev det Petramys, vi åt asgod mat, P lagade kaka, tog en promenad med Emz och LK drack bubbel. Sen fick vi lite sällskap men det var ändå en lugn och välbehövd chillkväll.
 
Lördag: plugg. Fäzt på kvällen.
 
Söndag: utbildning i Linkan hela dagen. På tisdag kanske jag bir inröstad i styrelsen för GDK-programmet och det måste man förberedas för. En lång dag med mycket prat.
Nu är jag äntligen hemma igen, har fått mat i magen, sällskap och ska snart ta tag i plugget igen. Veckan som gått känns som att den har varit otroligt lång. Nu längtar jag efter en ny.
 
 
*Summering - status: klar.*

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0