Tisdag? Bara?

Lite så kändes det när jag vaknade imorse.
Inte så roligt med andra ord. Men så kom jag att tänka på att om inte denna tisdag fanns, inte skulle existera, så skulle inte morgondagen göra det heller. Det skulle inte komma någon onsdag och vi skulle inte få helg. Så jag nöjde mig med att det var tisdag. Att det ENDAST var tisdag menar jag.

Det fina vädret är inte här längre. Igår när jag och Petrus gick till skolan sken solen och det i alla fall hyfsat varmt, efter föreläsningen var det kallt (!) och blåste på rätt bra. Idag är det samma skit, det är mulet och tråk. Men det jag stör mig som mest på är att jag inte har min jacka här, så jag får traska omkring i luvtröja och känna mig som en riktig lodare!

Men skit samma! Nu sitter jag i skolan och väntar på att min grupp ska komma hit, jag vet att i alla fall en kommer vara tvungen att bjuda på föresningsfika vilket inte jag har nåt emot. Jag sippar på en liten latte, och har pratat en stund med mamma, den här dagen blir nog helt okej förresten - om jag överlever det kommande fyratimmars seminariet i eftermiddag vill säga.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0