Nattamat för tanken

Tankens förvillande kraft är häftig.
Jag kommer ihåg att jag igår kväll började tänka på hur torrt och slitet mitt hår är, två minuter senare är jag inne på helt andra spår och tänker på att man egentligen inte är säker bara för att man är i plural.
Sin singularitet utstrålar någonting, ibland något väldigt mäktigt - dock inte så ofta, men bara för att man är fler gör inte alltid någon skillnad och man är därför inte starkare.

Några sekunder senare ser jag en filmfrekvens spelas upp bakom ögonlocken och jag befinner mig i en helt annan värld. Vart vet jag inte, och bryr mig heller inte.
Tankarna om håret är helt borta. Det år fascinerande hur fort och hur långt man kan ta sig endast med hjälp av tanken. Ett av de bästa transportmedlen.


Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0