Det här var ju inte meningen, inte alls!

Jaha, hur blev det så här?
Dum fråga nina, du vet ju svaret. Ja det gör jag faktiskt, även fast jag fortfarande inte riktigt vill veta att detta är verkligheten, så gör jag ju det. Alla dessa ord, de handlar om en lampa, en väldigt fin lampa faktiskt. Det var inte alls meningen att jag skulle ha den, men på grund av ditten och datten så hänger den nu i mitt tak. När man tänder den bildas det skuggor i mitt rum. Den bara hänger där, ser söt ut, påpekar sin existens och delvis dekadens. När jag väl tillåter mig att tänka ett steg längre så påminer den om någon. Eller den påminer inte, den är. Det har blivit så, på äldre dar. Jag är glad att det blev så här, att jag fick lampan i mitt rum, i mitt tak, i min vardag och i min vetenskap. Den hänger som pricken över i. Exakt så.



Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0