There's a big black sky over my town

Jag sitter mitt emot mamma i köket. På bordet står min vita dator och mammas slitna kokbok. Den är tjock och plasten har börjat gulna och släppa från sina fästen. Helgen är snart slut men det gör ingenting för den har varit så bra. The Ark spelar på radion men jag tänker på en av Robyns låtar och blir förvånad när jag kommer tillbaka till verkligheten och musiken inte stämmer överens.

I fredags blev det grillat i kylan och vinst i kubb. I lördags blev vi med vovve och snart väntas det ännu en promenad. Stugans gröna lummighet har tillfälligt byts ut mot stadens sus och rus och dus. Mamma vill baka, men vet nog inte riktigt vad. Hon bläddrar i olika böcker, visar upp några bilder i bland och berättar hur mycket bakpulver det ska vara i Lisas kaka. Jag får ett sms, och ska kanske snart träffa en vän.

Mamma ger mig några olika alternativ och jag ska bestämma vilket som låter bäst. Hon reser sig upp och börjar plocka fram alla ingredienser, hon pratar för sig själv.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0