Funderar ni också över det här med plastpåsar ibland?

Nehe, men skit i det då. 
 
Jag gör det, ibland. Igår var jag och handlade och jag köpte bland annat en nektarin, och en paprika, som jag båda la i varsin plastpåse. Ni vet en sån där tunnis, som finns vid frukten. Det kändes dock väldigt onödigt. Varför gör vi så egentligen. Eller ni, jag vet ju inte hur ni gör, men varför gör jag så? Vi använder fruktasnvärda mängder plast, plast som efter att vi har använt den hamnar lite överallt. I naturen, i havet, i djurs magar, ja överallt. Måste vi ha plast till allt? Hur mycket bättre är det egentligen med en tygpåse? Många funderingar blir det, och vissa av dem kan rätas ut genom att läsa HÄR
 
Alltid när jag är utomlands så vill jag ofast kolla in deras mataffärer, så när lillfamiljen var i Milano snokade vi så klart runt på en av alla deras supermarket. Där hade de inte bara tunnis plastpåsarna utan även engångshandskar i plast som du som kund skulle använda när du plockade de olika frukterna och grönsakerna. Dessa slängdes sen bara i en vanlig papperskorg, och jag har jävligt svårt att tänka mig att den källsorterades. Och en annan grej! Varför förekommer inte pant på petflaskor i andra länder?! Hur sjukt! I italien, Spanien, Polen, etc där inte alla dricker kranvattnet så slänger de sina plastflaskor i den vanliga sopen, så jävla dåligt. Jag ska åka runt och missionera tror jag. Från och med nu kan ni kalla mig Plastmissionären, eller Antiplastarn - jag lystrar till allt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mor

Kanonbra skrivet! Vi måste börja tänka mer på miljön

2017-05-31 @ 07:00:13
Postat av: Acke Bromfalk

Vilket dravel, det är väl ingen som mått dåligt av en plastpåse!

Svar: Nej kanske inte personer med en lilleputthjärna
Nina

2017-06-01 @ 10:30:55
Postat av: petrus

Halloj! Jag är tillbaka! Så himla bra uppmaning där ovan. Tips är också att åka till Berlin, eller Tyskland, för att bli lite inspirerad. Där sorteras allt! Och man kan panta glasflaskor också (eller att någon panta åt dig och får en slant). Det var coolt.

2017-07-04 @ 22:15:05

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0