TIPS!

Jag tipsade för några veckor sedan om en av mina favvo-poddar. Nu tänkte jag dra tips nummer två: Pojkdrömmar. 

Calle Schulman intervjuar personer om deras yrken. Det är kändisar till vanliga dödliga och de ha alla väldigt olika yrken. Värdetransportrånare, mäklare, utredare, komiker, regissör, barnmorska, modellagent, fotbollskommentator... ja ni fattar. 

Det som är slående med denna podd är att alla yrken låter intressanta, på sitt sätt, och jag lär mig alltid någonting. Som nu efter dagens spelade avsnitt med en begravningsentreprenör; du kan idag få en begravning för minimum 9500:- och urnan kan bestå av allt från pressad bark till papper. När kroppen kremeras antänds den av kistan som börjar brinna av värmen i keramikugnen. Även den som inte har några pengar eller anhöriga får en värdig begravning som bekostas av staten. Alla dör av sjukdomar, du kan inte dö av ålderdom och nu räknas självmord som sjukdom. 

Intressant, och oftast väldigt fascinerande. Lyssna. 

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0