Klädkod: kavaj

Nej usch!
Igår var vi på sittning, genom jobbet, med alla sektionsstyrelser. Rent krasst kan jag förklara det ungefär som en middag, trerätters med underhållning, med alla våra samarbetspartners styrelser.
Klädkoden var då kavaj, men jag tänkte "äsch, hur många studenter prioriterar att åka hem mellan plugg och sittning för att byta om till kavaj? Nä, töntigt.." så jag tog bara en kjol, topp och mina vanliga skor.
Men tji fick jag! De jävlarna kom ju hel kostym..
Det var fan många som hade bytt om - lite i panik slängde jag då på halsbandet i necessären och det flådigaste läppstiftet jag kunde hitta. Det funkade ganska bra ändå. Synd bara att jag luktade svett. Vanlig armsvett OCH fotsvett! Vafan hände där, min mamma kan till och med intyga att jag nästa aldrig luktar om fötterna, men igår - då jävlar. Plus att det var tredje dagen med huvudvärk, och vanlig jävla hederlig mensvärk.
Kom hem vid 23:45 och nu sitter jag här igen, saknar kudden lite - men vi återförenas ju senare, jag får leva på det.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0