Det måste ju vara nåt fel på mig i alla fall

Under helgen har jag fått så otroligt nariga läppar (visst låter det här som att det kommer bli ett väldigt givande blogginlägg?).. De är torra och flisiga. Skulle vilja säga att de är frasiga också. När man stänger munnen så är det liksom någonting som tar emot, det går inte lika smidigt som vanligt.
Har fått för mig att ALLA kollar på mina läppar när de pratar med mig. Kanske gör de faktiskt det, och kanske gör de det eftersom jag inte kan låta bli att pilla på dem eller sluta gnugga läpparna mot varandra. När jag sitter i min egna lilla hörna drar jag tungan längs läpparna och försöker få tag i flisorna med tänderna.
 
Nu har jag kommit på mig själv med att frenetiskt dra med naglarna längs läpparna, det går fort och jag sitter som i trans - skiten ska bort! Helt plötsligt ropar någon "Nina, tack för...." och jag återvänder till den vanliga världen. Upptäcker att mina läppar är lite ömma och under mig ligger som en liten hög med torr och bortskrapad hud.
Slutar för en liten stund, men nu har jag börjat om. K.a.n. i.n.t.e. s.l.u.t.a. Smakar lite blod - spelar ingen roll. Jag ser ut som en mupp - spelar ingen roll, ingen ser mig ju.
 
Vad är det för fel på mig tror ni, vad har jag för bokstavskombination mån tro?
 

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0