Söndagen är här

Det här har varit en väldigt bra dag. Helgen har varit bra i sig.

Igår blev det en sväng på stan med mor min då jag har varit hemma hela helgen. Det är det som är så skönt med att bo i Norrpan, att jag kan åka hem.
Och självklart hittade jag någonting att köpa under vår lilla tur.
Sen blev det fika, träning och en film på det.

Idag däremot har jag hunnit baka innan frukost som idag intogs i soffan framför filmen the September Issue. Det var chilligrill innan det var dags att göra sig redo för att åka och beskåda familjen Lemons nya tillskott. En söt, mörk och liten flicka vid namn Ellie. Där åt vi muffinsen och iaktog nästan varje av lill tösens rörelser och miner.
Sen blev det att sparka lite boll på baksidan och självklart var jag tvungen att ramla och lera ner hela byxan min.

Hemma väntade pappa med maten och efter den packades bilen och nu sitter jag här, i Norrköping igen. Vi kollar på tv och jag hittade lite godis i mitt rum, kan inte klaga.

På tal om min far så tyckte jag att jag skulle visa hans kommentar från tidigare idag. Det är väl lite mer av en historia och har med egentligen ingenting att göra. Men eftersom alla kanske inte går in och läser de givna kommentarerna, och jag vill inte att ni ska missa denna så får den lite extra utrymme här.

"På tal om ingenting så var vi, Nina modern och jag, på Bondens Dag i Tystberga, det var inte igår eller så.
Utan det här hände när Nina var liten, eller yngre om man säger.

Det var lördag och solen sken, tror det var i mitten av juni, mycket folk var det också, Skogs tivoli var på
plats. Vi började med att se på Ko-bingo, en bukstinn ko går omkring och ska skita på ett nummer som man
inte har. Vi köpte inga brickor för vi förstod att det där kommer inte att avgöras i första taget.
Det var ju tivoli också som drog, inte för att jag är speciellt road av att åka en massa kaffekoppar,
vikingabåtar, pariserhjul eller virvelvind. Virvelvind är en sån där vagn som har ett stag som man
fäller fram så man inte skall flyga ur. Ofta är det en mörkhyad gubbe som skall vara rolig och ge
en fart så man blir illamående i flera dar efteråt. Mycket riktigt gubben var där, denna med en yvig
svart tangorabatt, en sån där som ser ut som en rotborste och sitter under näsan över munnen.

Första gången kom gubben mot vår vagn som snurrade som fan, han tog tag i kortsidan av vagnen och
snurrade till, Modern började skratta så där hysteriskt som bara hon kan, gubben trodde att hon tyckte
det blev roligare när han gjorde så. Gubben ställde sig vid vår vagn och sköt fart, Modern gallskrek, Nina
och jag höll oss för gråt, vi mådde tjuvtjock, men ju mer Modern tokskratta ju mer fart fick vi.
Efter det skulle vi gå ur vagnen, vi såg ut som när man stiger i luften och inget tar emot, höga knän och
brett mellan benen.

Framemot onsdagen blev det normalt igen.
Vi hörde jubel från kobingon, äntligen gjorde kon vad den var där för."

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0