Just fan!

Skönt att komma ut, bort från datorn och lägenhetens väggar. Ut i världen.
Kom hem för ett tag sen.
Fixade mat, kollade lite tv och tänkte sen ta det lite lugnt. Duscha och läsa.
Då slog det mig. Fasiken, är ju inte klar än, måste plugga.

Hatar ord som måste, tvungen, bör, ska...
Och uttryck som: det vore bra om du gjorde det, det ska vara klart till...
Det är allt man hör, hela tiden. Folk säger åt en vad man ska och inte ska göra. Hur man ska göra det, när man ska göra det och om man inte gör det, jaaa, då blir det inte roligt. "Din framtid hänger på det här. Det vet du väl? Kanske något som du ska tänka på"
Ibland blir man bara så trött.
Ibland vill man bara säga "Gör det själv gubbjävel!" eller "Om du säger det där en gång till fistar jag dig. Hårt. Det kommer inte att vara skönt. På något sätt."
Ibland skulle det vara skönt att bara få göra saker i sin egen takt. På sitt eget sätt. På egen vilja.
Men det går tydligen inte till så i skolans värld och i dagens samhälle.
Det är ingenting som någon har sagt det till mig utan det här har jag lärt mig.
Den hårda vägen.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Tur att du är en sån tuffing då! :)

2010-03-03 @ 19:10:45
Postat av: Nina

Jafyfan! En riktig viking... :P

2010-03-03 @ 23:05:47
URL: http://sweetlemony.blogg.se/

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0