Skynda!

Det regnade satan igår när jag skulle sova. Det smattrade på bra mot mitt fönster och det var nån idiot som skrek.
Jag fick panik och kunde bara tänka på hur trött jag skulle vara imorgon i skolan så jag var tvungen att somna och det snabbt!
Letade fram mina gula och väldigt använda öronproppar. Formade till dem och stoppa in dem så långt in som det bara gick. Tyst. Det blev äntligen tyst och jag somnade rekordsnabbt.

Vaknade imorse och kännde mig relativt utvilad. Undrade vad klockan var eftersom jag vaknade innan den hade ringt och kännde mig pigg. Allt detta gick väldigt snabbt. Jag tänker snabbt på morgonen även fast resten av kroppen först vaknar efter typ en kvart elelr 20 minuter. Talet kommer heller inte igång direkt men jag kan formulera väldigt fina meningar i huvudet väldigt snabbt. Det är kanske inte alltid de snällaste sakerna som formuleras och byggs upp, men i alla fall.
Sträckte mig efter mobilen som låg kanske två decimeter från mitt huvud, på mitt sängbord, det gick oerhört segt och jag höll på att tappa den jag vet inte hur många gånger men det var fler än en i alla fall.

SHIT!

Klockan var 09.35.
Jag börjar 10.00! Jag ska inte klaga på att jag har långt till skolan, för det har jag inte men samtidigt så klagar jag heller inte. Men fan. Jag som alltid äter frukost i 20 minuter och fixar och trixar med både ansikte, hår och kropsdofter varje morgon fick lite bråttom där.
Jag som hade hoppats på att detta skulle bli en bra måndag för ovalighetens skull, tusan. Jag hade planerat vad jag skulle äta till frukost och hela jävla skiten, fick i stället springa upp och bortsa tänderna och sen lulla iväg till skolan.
Så, huvudvärken har varit min vän idag. Den har följt mig hela tiden. Täta små steg, den har inte lämnat mig för en sekund.
Jag får inte ens gå på toaletten ifred.
Min skugga. Det är en han har jag kommit fram till. I alla fall idag.
Därför är det lite pinsamt..

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0