05:50 ringer klockan: jävlar det är redan onsdag

Det är fint väder och alla längtar till sommaren. Majoriteten av alla gillar att konstatera vilket datum det är, hur kort tid det är kvar till sommaren och hur skönt det är att det redan är maj. 

För mig framkallar det mest ångest och en liten klump i magen. De som säger så där, är så där positiva, kan ju inte leva med en rätt så stor deadline. Rapporten ska snart vara klar och varje dag tänker jag "Vad är det jag gör egentligen?" "Kommer jag fram till något?" "Vad bidrar det här till?"  

I helgen var det, oavsett om jag vill eller inte, sista helgen i april - valborg och farmor & farfars bröllopsdag. Jag och pappa åkte upp i fredags och kom hem i måndags. Under de dagarna pluggade jag ytterst lite. Får ligga i desto mer nu. 

En sak som jag i alla fall känner mig jävligt tillfreds med nu är morgonträning. Det är en sån jävla vardagslyx! Det är skönt att få det gjort i början av dagen, ta en dusch och en snabb bastu innan dagen drar igång. Det här är en bra onsdagsrutin som jag ska fortsätta med, och kanske till och med utöka till fler dagar. 


Kommentarer
Postat av: Mor

Fina, fina farmor och Nina förstås

Svar: Två pinglor med andra ord!
Nina

2017-05-03 @ 16:43:20

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0