Våren

Rådjurskidet tittar nyfiket fram och vågar nu gå längre från sin beskyddande moder. Gässen vid tekniska verket har fått ungar. Nu följs det vuxna paret av fyra små fluffbollar på ben. Starens ungar står på en gren i närheten av boet och flaxar frenetiskt med vingarna. De övar. Snart tar de sin första flygtur, och jag fick chansen att vara delaktig i uppvärmningen. 
 
Våren är fylld av kärlek.
En kärlek mellan naturen och de nya små individerna. Som en moders kärlek till sitt barn. En kärlek som ofta är så stark att den kan krossa allting annat. 
 
Vi barn har en speciell kärlek till våra mödrar. Det är därför kidet sneglar försiktigt på sin oroliga moder i skogsbrynet. Det är därför fluffbollarna följsamt följer efter och det är därför Starens ungar snabbt kommer tillbaka och skriker efter man, trots sin premiärflygtur och första smak på självständighet.
 
Jag älskar min mamma. Hon ställer alltid upp för mig. Matar mig när jag skriker, ledder mig framåt och håller ett vakande öga över mig. Grattis mamma på morsdag. 

Kommentarer
Postat av: Mor

Jag älskar dig, tack för de vackra orden.

2016-05-30 @ 08:11:57

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0