Lush life? Nä, skulle inte tro det.

 
Idag kom beskedet. Hyran kommer höjas med 1,2%. En förändring på 52 kronor per månad. 624 kronor på ett år. Det är inte mycket alls! MEN, alla bäckar små och när man redan har det knapert känns det ändå lite som ett slag i ansiktet.
Vad är det som jag nu betalar mer för? Kommer mina trosor sluta fastna i tumlaren nu och därför inte gå sönder? Kommer alla andra också städa i tvättstugan från och med nu? Kommer jag kunna använda cykelrummet nu utan att riva ner all skit som någon har ställt där? På vilket sätt gör de här pengarna skillnad, vad kommer de gå till?
 
Naivt tänkt, jag vet det, men halva CSN går redan åt till hyran.
 
Det är tråkigt och svårt.
 
Om någon mot förmodan skulle vilja göra något med mig någon gång, var vänlig och säg till någon månad i förväg så att jag hinner spara lite pengar. Så ni slipper höra "Nä, jag kan inte. Har inte råd. Kan vi inte bara sitta och stirra i väggen istället?" 

Kommentarer
Postat av: Mor

Säg allt det där till fastighetsägaren.

2016-03-21 @ 16:15:06

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0