Dag 2: lördag.

Jag och pappa delade rum hos farmor, och vi sov inne på mitt rum. Där inne står frysen med allt bakat, och om det inte var frysen som mullrade på under nätterna så gjorde pappa det. Det här med snarkningar är verkligen ett konstigt fenomen.. 
 
Idag åkte vi till Pagla, kollade på Junior SM i längd. Pappa blev rastlös ganska fort så vi åkte vidare till Storklinten och kollade på utförstävlingen istället.
 
 


Sen började biltävlingen vem ser första renen? Jag vann. Blev lite stöddig. Tre renar stod med huvudena nere i snön precis intill vägkanten, de stod kvar när vi åkte tillbaka så då fick även pappa se dem. Lite längre ner på vägen kom även två renskötare på skoter, och då fick vi se fler renar springa över vägen. 
 
 
Vi fick i stor sett samma mat som förra gången vi var uppe. Farmor har några paradrätter när hon får besök och vi kan väl säga som så att hon höll sig till dem även denna gång.
  • Fläskfilé med champinjonsås, och även denna gång hade hon glömt att jag inte äter fläsk. 
  • Lax i ugn med potatis och citronsås. 
  • Gryta med grönpeppar, potatis och tunnbröd. 
Gott är det, och med tanke på hur sällan vi hälsar på gör det väl inte jättemycket att få äta samma rätter. Fast variation skadar ju aldrig. 

Kommentarer
Postat av: Mora

Mysigt med alla renar. De är så fruktansvärt fula

2016-03-15 @ 15:36:07

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0