Med varning för att låta tokig.

2016, året då Nina (och många andra) fyller 25 år. Det är stort, och vad är en bättre present än två undulater? 
Ni kan kanske komma på flertalet presenter som faktiskt är bättre, men jag har tänkt på det här ett tag (några veckor) och jag skulle vilja ha fåglar! 
Kommer ni ihåg i Lotta på Bråkmakargatan? De hade ju fåglar, och det kvittrade så fint! Men mest vill jag kanske ha undulater som ett substitut för en hund. De behöver uppmärksamhet och tid, och lever ju lika länge. 
 
 
Jag har i alla fall läst på lite om hur det är att ha undulater. 
De behöver en ganska stor bur, så jag tänkte att det kanske går att ha en väggfast bur i köket. Varför i köket undrar ni då - jo för att de låter mycket och därför är det inte jättebra att ha dem i samma rum som tvn. Och eftersom jag har tvn i vardagsrummet så finns inte så många andra rum att tänka på. Eller jo, det där lilla köldhålet jag har som arbetsrum skulle kanske också funka i och för sig! 
 
De ska helst inte vara ensama utan två fåglar är bra, de är ju flockdjur. Det går bra att lämna dem över en helg bara de har mat och vatten, och eftersom det ska vara två fåglar har de ju sällskap också. 
 
 
De skräpar ner. Eller ja, det kommer ju bli en del damm och frön från buren. De ruggar sina fjädrar också och det går ju inte att räkna med att de kommer stanna kvar inne i buren. 
 
De behöver flyga fritt varje dag - det förstår jag! Måste bara komma ihåg att stänga balkongdörren. När de gör det kommer de utforska allt, med bland annat sin näbb. 
 
Men ja, jag vet inte om det är en så bra idé egentligen. Får jag ta med dem hem över somrarna mamma och pappa? Och hur gör jag om jag åker på semester längre än två dygn - vem vill va fågelvakt då? Men fan, det skulle vara mysigt ändå!
 

Kommentarer
Postat av: Ninas kåmpis

Man kan bli kattmamma åt katthem också. På obestämd tid, typ ett halvår. Det kan ju vara ett test annars!

/(e)

2016-01-18 @ 11:48:12

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0