Boktipset

Hej mamma, pappa, Amanda, och ni två andra som läser min blogg! En av de två kan faktiskt vara jag.. 
Hur är det med er idag? 
 
Jag tänkte tipsa om en bok: Middagsmörker. Oj jävlar så bra den är! Läset ut den igår. Grät kanske en skvätt. Idag måste jag lämna tillbaka den till bibblan. Det är en ungdsombok, men det spelar väl ingen roll. Den handlar om Áili som efter sin pappas död måste flytta från Skåne till sin morfar i Idijärvi sameby, en man som hon inte har träffat under hela sina uppväxt. Där händer det grejer - det kan jag lova! 
 
Middagsmörker är första delen i en trilogi och den andra delen, Gryningsstjärna, kommer förmodligen ut i januari. Det ska bli himla spännande att få se hur det går för Áili, Olivia. Egel; och vad tusan hände med Válde egentligen? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad synd att inte fler har upptäckt din blogg!!

2016-12-08 @ 11:44:21
Postat av: Fredrika

Och jag!!!! :)

2016-12-08 @ 16:10:09

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0