LiU

LiU - Linköpings Universitet, har idag bytt grafisk profil. Och fan, det började storma på en gång. 
Jag visste inte att alla studenter, icke-studerande, nyexaminerade lade så stor vikt vid LiUs tidigare logotyp, att alla var så insatta i grafisk principer, ordbildens betydelse, kraften och underhållandet av ett varumärke. Men tydligen! För idag är det många experter som uttalar sig på Facebook, Twitter och mail.. 
 
Här går det att läsa mer, om någon så önskar. 
 
 
Jag tycker däremot att det är lite kul med förändringen, jag har fått se delar av profilen under resans gång och jag har fått tillfälle att ifrågasätta saker och ting. Det jag tycker är absolut bäst är att denna profil går hand i hand med LiUs motto - "Förnyelse är vår enda tradition." och ja, det kan jag helt hålla med om. Vi tillhör inte ett universitet med anor från medltiden, så varför försöka se ut som det? 
 
 

Kommentarer
Postat av: E

Well stated!
Tror det skulle varit nyttigt att tydligare förklara att gamla loggan blir kvar på examensbevis och cermoniella sammanhang. Tror det skulle kunna minska folks åsiktskrig.

Svar: Ja säkert! För många har ju lite lätt panikslaget sagt "Jag vill inte ha det där på mitt bevis!" och skit..
Nina

2015-05-21 @ 11:12:50

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0