Nu har jag bestämt mig.

Tänk att världen är så stor, men jaget så litet.
Det finns så mycket runt om oss. Kan man undvika alla existentiella frågor någon gång? Vad gör jag här? Varför?
Det är tur att ingen kan besvara alla frågor.
Vad skulle då meningen vara om vi redan kunde, visste och ville allt?

Tänk att världen är så stor, och jaget så litet.
Vi är ju egentligen bara en liten del av någonting ännu större.
Allting sätts i perspektiv. Roller och verkligheter rubbas, sätts i gungning i bland.
I Nyköping, staden där jag har mina rötter, staden som som format mig. Det är där jag har tappat alla mina mjölktänder och skrapat upp mina knän. Här kan man gå åt ett håll, men komma tillbaka från ett annat.
Det är precis som att gå i en rak cirkel. Precis som i rymden.

Det är här jag ska fira midsommar - jag tror att jag har bestämt mig nu.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0