Vi lever, och har kommit hem!

Vi kom hem från Milano i månsdags natt, och jag har inte uppdaterat bloggen för att jag på tisdag eftermiddag bråkade med ett migränanfall från helvetet. Det höll i sig i typ två dygn, men nu känner jag mig nästan normal igen. Under de där två dagarna försökte jag upprätthålla ett normalt studentliv men det gick inte, jag gav tillslut upp och tassade då omkring här hemma i mörkret, rädd för att egentligen röra mig. Så jag ringde vårdcentralen! 
 
Milano i alla fall var väldigt fint, ganska utspritt och typiskt italienskt. Med mig hem hade jag pasta, parmessan och två klementiner. Italien bjöd på fint väder, dock ganska kallt, god mat och långa avstånd. Vi gick en hel del och på så sätt upplever man ju staden helt annorlunda. Vi fick med andra ord se väldigt mycket. 
 
Vi gick varje dag genom triumfbågen (som ni ser här nedanför), genom parken och över slottet. Vi gick på en utställning på slottet en dag med bland annat verk av Leonardo Di Vinci och Michelangelo, och en annan dag gick vi gå på marknad längs floden Navigli och vi tog oss även ett varv inne i katedralen il Duomo (det är den ni ser på bild numero två). Vi gick några varv inne i den extremt pompösa gallerian Vittoria Emmanuel II och jag åt den absolut godaste glassen där i närheten. Det kanske kommer en bild på sen, men den finns i mammas kamera! 
 
Vi försökte hålla sams under resan, och det gick ganska bra faktiskt. Inte helt hundra så klart, men nästintill. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0