Ett år äldre och så mycket klokare, eller hur?

Det har gått en vecka nu och jag känner fortfarande ingen skillnad. Att bli äldre förändrade inget! Men, jag hade en väldigt bra födelsedag och helg. På morgonen när jag vaknade och skulle springa till bussen till jobbet stod det paket på köksbänken, det var från Petra och Johanna, det var en kanonstart på dagen! Sen blev dagen bara bättre :)
Linda ville fira mig så hon köpte en bakelse, tände ljus och sjöng för mig i fikarummet - jag blev obekväm av uppmärksamheten och var den som ropade högst "HURRA HURRA HURRA!!".. Vi åt lunch på stan och sen åkte jag hem till mamma och pappa.

Visst är det roligt att fylla år, men det behöver inte alls göras till något speciellt. Därför uppskattar jag när pappa öppnar champagneflaskan och vi skålar samtidigt som han mummlar "ärdetenvanligdaggrattishurrahurrahurra" så att det knappt hörs. Vissa saker hör liksom till, just detta mummel är en av de sakerna.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0