OJ! stämmer detta?

Jag jobbar. För fullt. Hela tiden, utan pauser.
Nä, det är ljug - jag gör inte så mycket idag, alls. Jag har lite ont i huvudet och tycker att lite är tråkigt i allmänhet. Känner mig lite nere. Så jag sysselsätter mig lite med att sms, surfa runt och kolla på fina bilder på internet. 
MEN, nu hittade jag det här och undrar: kan det verkligen stämma?? 
 
5 tips på mat som lindrar migrän:
1. Ingefära, att tugga på rå ingefära kan motverka illamåendet som kan upplevas under ett migränanfall. 
2. Ekologiskt, inga onödiga tillsattser som man kan som migränare vara känslig mot.
3. Broccoli och spenat, B-vitaminbrist kan framkalla migrän, motarbeta detta genom att äta mycket B-vitamin (som både Broccoli, spenat, linser och nötter innehåller)
4. Havregryn, innehåller magnesium - det ska "skydda" mot migrän.
5. Ägg, proteiner höjer serotinnivån! Låg serotinnivå orsaker migrän. 
 
Hm. Ska börja på en ny diet nu. Anti-migrän-dieten, bara för att testa liksom. 
Hejrå - jag ska faktiskt ha möte nu. 
 

Kommentarer
Postat av: Mora

Låter lite tråkigt men vad gör man inte för att slippa ha ont!

Svar: Exakt! Kan ju vara värt det
Nina

2014-11-19 @ 15:28:56
Postat av: Petrus

Har också hört att ingefära är bra! Ingefärsgodis? nomnomnom.

2014-11-20 @ 14:27:31
URL: http://aggskal.blogg.se

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0