Nä, usch!

Jag sitter på tåget hemhem. Vissa av dem som åker med samma tåg, vissa från tiden då jag pendlade varje dag och vissa från LiU. Andra känner jag inte igen alls. 

I samma vagn, snett mittemot mig sitter en jag verkligen känner igen. Jag har egentligen ingen aning om vem han är, men jag hatar honom. 
Han ser mallig ut. 
Stroppig i sin fula kostym. 
Och jag stör mig på att en man som ska verka som så mycket mer än alla oss andra dödliga lyssnar på musik i de vita hörlurarna man får med vid köpet av sin iPhone - haha dom suger ju! 
Han är bra på att tugga tuggummi. Verkligen jättebra. Har aldrig sett någon tugga med så överdriva rörelser, eller i samma hastighet tidigare. 
Han är en sån som om jag hamnade före honom vid avstigningen av tåget, skulle han sparka till min fot precis när jag tar första steget ner för den lilla trappen av tåget. Jag skulle falla handlöst ner i perrongens asfalt, bryta handen och slå ut framtänderna. Han skulle nog le då, gå avslappnat ner och bara kliva över mig. 

Vet ni vem jag menar? Känner du honom? 
Kan du be honom sluta glo på alla, och för fan säga till honom att spotta ut tuggummit! 

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0