Bollen har långsamt börjat rulla

Sitter på tåget från Peking nu.
Jag ska lämna mitt nya liv, mellanlanda någon timme i mitt hem som har vaggat mig, hållit mig tryggt och format mig till den jag är för att sedan fortsätta färden mot en del av mitt förflutna.

Idag ska jag och pappa bila till Boden. Vi kommer hem söndag. Jag blir lite gråtmild av tanken - en favorit i repris från någon sommar sedan. Jag ska äntligen få träffa farmor och farfar igen, och äta hennes bullar.
Först måste jag bara ta mig till Nyköping, fixa logga på en biljett, storleken och skriva på en rapport. Sen tar jag en hejdundrande lunch med mamma som kom hem från Italien igår. (Vill jag ens veta hur brun hon är, hur god mat hon har ätit och hur varmt de haft det...?)

Hittills har morgonen varit bra. Kramar i morgonsolen och en fin Emma som cyklar i ilfart till stationen bara för att säga hejdå. Det är vänner det. Vänner jag kommer sakna, men bara för några dagar.


Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0