Engagera dig, se dem.


 
Vad gör ni för att världen ska bli en bättre plats?
Förutom att sprida er värme och glädje?
Jag menar, alla gör vi ju olika saker, tar olika ställningar, tänker olika och säger olika saker.
Vi är inte stöpta i samma form, vi tycker inte att samma saker är just bra. Vi har inte samma definitioner på ord, meningar eller handlingar.
Enligt mig är just dessa olikheter en bidragande faktor till förbättringen. Men det finns ju mer man kan göra än bara tänka annorlunda. Eller hur?
 
En annan sak som också spelar roll är ju vår syn på saker och ting. Vad vi väljer att lägga betoningen på, det vi tar konflikter för och sånt som hjärtat kanske klappar lite extra mycket för.
 
Ibland handlar det bara om att tänka om. Fundera lite bortanför sig själv, inte bara tänka på mig, mitt mina.
Eller är det egentligen det man ska göra? Fast bara dra det hela lite längre. För egentligen är det väl så att allting som jag gör kommer att påverka just mig, mitt, mina? Kanske inte nu, men om en stund, eller mycket senare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Acke Bromfalk

Snyggt tänkt, men som vi säger i norrland:
Det är bättre att skjuta den björn som sover
än att inte skjuta någon björn alls.
På tal om något annat så kanske det
blir Oxelösund (pärlan vid havet) som du
kommer till nästa gång du behagar dyka upp
i sörmland.

2012-09-20 @ 07:56:36

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0