Onsdag

Vinkar hejdå till den bästa sambon. Somnar om två timmar. Vaknar av att telebobon ringer - försäljare. Suckar. Sätter mig upp i sängen, gnuggar mig för hårt i ögonen. Tassar in till duschen. Njuter av värmen. Nyanserar håret, irriterar mig över att håret blir mjukt och glansigt, alldeles för mjuk. Det passar inte mig. Får beslutsångest över dagens klädval, det är helt onödigt - jag kommer ju ta på mig jeans i alla fall.
Åker in till stan. Går till skolan. Funderar på kylan och ångrar att jag inte tig en halsduk.

Sitter med frugan och Mich i skolan. Gå runt, kollar på folk och sätter mig och pratar med noga utvalt offer.
Mamma ringer, de är här nu. Hallongrotta och varm choklad på Bagarstugan, aldrig fel!

Åker bil hem, hem till Högbrunnsgatan, till kissen och tryggheten.
Saknar redan den nya staden som har blivit mitt hem. Men fan, nu ska det njutas. Först upp är pappas köttbullar med potatismos, vet inte om jag kan sätta ord på hur mycket jag har sett fram emot det.


Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0