jag får lite hjälp

 

Mark Ronson & The Business INTL: "The Bike Song" from Warren Fu on Vimeo.

 

Försöker plugga dugga. Det är så mycket som rör sig. Runt omkring mig, i mig. I min knopp far det runt - tankar, intryck, fragment av minnen. Jag skulle vilja lägga mig ner på bänken och somna, sova i hundra år , som Törnrosa, men ändå inte. Så mycket man skulle gå miste om.
Ska jag skrika mitt höstskrik precis som Ronja istället? Nej det ska jag inte. Vad skulle folket tro om mig då. Fortsätter sitta här, fortsätter att försöka blockera varje intryck utifrån, isolerar mig och drar bubbelplasten närmare. Min bubbla blir tätare och det är svårare att andas. När får jag ta mig ut? Snart?


Kommentarer
Postat av: Anonym

På tal om att stänga ute intryck.
Du får ingen andra chans
till ditt första intryck.
Tänk på det!

2012-10-17 @ 11:51:41
Postat av: Acke Bromfalk

Saxat ur buffé nr 10 2012
Så enkelt!
"Jag njuter gärna av det enkla"
"Vi har bara ett liv, så det
är lika bra att njuta av det"
"Lycka är en liten boll med läcker fyllning, toppad med choklad"
"Vem som lagar maten? I vår familj slåss vi om att stå i köket"
"Smakminnerna från barndomen är starka. Palten är ett av dem"
Och till slut nästa nummer 14 november "Smakfullt i Adventstid"
Känn på detta copåwrightern!

2012-10-17 @ 17:15:58
Postat av: Acke Bromfalk

Kära Cåpywrijter!
Som du vet så jobbar Britta på SN (löneavd), Björn Päronskaft
jobbar med mig i Bunkern, han och Britta var klasskamrater
och gick på Högbrunnskolan innan den brann ned 1942.
Man säger väl brann ned, inte upp. Nåväl de hade geografilektion
en torsdag i maj och fröken undrade om Britta visste vad
huvudstaden i Canada heter.
Då tittade Britta upp och svarade:
–Det är inte så lätt och säga, det är väl Åtta va!

2012-10-18 @ 07:37:08

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0