Det här med att göra sig redo

Hur gör man egentligen? När man ska portionera ut dagens få antal timmar på ett korrekt och rättvist sätt alltså? Här på Bäckis har vi gjort på olika vis, inget är rätt och fel, för ofta byter vi roller och tillvägagångssätt.
Jag sitter vid köksbordet, i stort sett redo för att börja röra mig mot kvällens äventyr, Petra har spelat efter en annan taktik. Hon har ju i och för sig fått mycket mera gjort än mig - bakat bullar, duschat, färgat håret och lite sånt. Jag har mer slappat, sovit, duschat, kollat film och läst.
Nu börjar vi i alla fall närma oss målet, eller den utsatta tiden då vi har sagt att vi ska ta oss hemifrån. Och då kommer vi lite till dagens dilemma, det som man kan säga har präglat denna dag, jag har haft all tid i världen är ändå inte klar. Jag har bytt om, sminkat mig men jag har inte plockat ihop mina grejer och håret är fortfarande inte kammat.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0