Tankar från en sen natt, om hoppet.

"Det finns en anledning till allt.
Det vet vi ju alla om, men är det någonting som vi begrundar djupare? Tar med i beräkningarna?
Dissar flera timmars sömn och mitt eget välbefinnande, dels för andra man också för mig själv. Jag vill inte sova, väntar på annat, vill inte missa några äventyr. Precis så gör jag nu. Vad skulle hända om jag slutade lyssna på musik och stängde av datorn, vad har natten mig att erbjuda?
Ingenting.
Det vet jag om, jag är faktiskt oerhört medveten om det.
Men ändå ligger jag här, kollar på serier som jag blir så där skrämd av så att det kittlar till under fötterna, sjunger med Markus i hans korallrev, och klockan tickar bara på. 00:31, 00:34, 00:35, 00:47. Är det här en av de många baksidor som finns med dagens samhälle? Att man är så van att alltid vara anträffbar att det nu när det är mer än legitimt att inte vara det så känns det lite konstigt.
Det är ju inte alltid det känns så här, eller som jag tänker i samma banor, men det händer ibland. Ibland är det av ren vana, det liksom bara händer, ibland är det för att det är någonting som lockar.
Är det hoppet som driver oss? Så klart att det är, vad skulle vi göra utan det? Jag skulle förmodligen sova sedan flera timmar tillbaka sen, det är i alla fall en sak som är säker. "


Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0