Att ha NärCon som uppdragsgivare

Här kommer bilderna!! Grupp B6 (eller egentligen bara jag, Nina, från grupp B6) presenterar stolt två bilder direkt tagna från vår rykande, heta presentation.





För er som inte vet det så skulle jag kunna köra en kort introduktion och förklaring till vårt projekt och NärCon.
NärCon är ett konvent som äger rum på Linköpings Universitets område i slutet på juli, det är inriktat på japansk populärkultur, cosplay och gaming. Där klär man ut sig till sina favorit karaktärer ur serier och filmer, man umgås med likasinnade och man kan tävla i e-sport (elektronisk sport, tävlingar i datorspel och liknande). Det är helt ideelt och drogfritt.
Nu när vi har jobbat för NärCon skulle vi designa T-shirttryck, motiv till tygkasse, kåsa, festivalarmband, nyckelband, tygmärke och personaltröjor, PLUS en pop up-vägg på 3x4 meter och vepor. Det har varit roligt, det har varit en gaska lång resa men vi har hunnit med en hel del och jag har lärt känna tre sköna snubbar. Det har varit långa dagar med många frågor, men också mycket skratt och flams. Det kommer verkligen kännas konstigt om vi till hösten inte får jobba i samma projektgrupper.. Jag har lärt mig mycket och har under resans gång få se hur otroligt duktiga alla är på sin sak.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0