Barcelona baby!

Det råkade bli ett ofrivilligt blogguppehåll där, det var ju inte meningen!
Men mina kamrater, nu tänkte jag bjuda på lite bilder från Barcelona. Jag har hur många som helst känns det som, och det har varit svårt att välja ut vilka som ska upp här (eftersom det är så segt att ladda upp bilder...). Syftet med resan var ju lite att fira min pappas födelsedag, och han verkade rätt så nöjd med det han fick, vilket innebär själva upplevelsen och de presenter han fick.
Jag hade trelvligt i alla fall! Vi strosade omkring, eller nej det gjorde vi inte, vi gick en jävla massa. Men fördelen med att gå överallt är att man ser så otroligt mycket, plus att man får stanna på Starbucks ibland eller ta en glass - bara så där! Arkitekturen i Barcelona är fantastisk och det finns så mycket att göra.


"Den-obligatoriska-bilden-genom-fönstret"


Första dagen på plats. Vi landade sent på fredag kvällen så då blev det bara middag på en restaurang i närheten av lägenheten, men jag ska inte klaga för vi hade La Segrada Familia som utsikt.



Casa Batlló. vi gick aldrig in men allt Gaudi har gjort tycker jag är värt ett besök! Vi besökte La Pedrera som inte ligger långt bort från Batlló och La Segrada Familia har jag varit inne i tidigare, men om tiden hade tillåtit skulle jag helt klart ha trotsat köerna för ännu ett besök. Det är så vackert.











Dag två gick vi till Park Guell, också ett av Gaudis verk. Det var sol, klarblå himmel och perfekt väder! Det var egentligen inte tänkt att bli en park utan ett fancy bostadsområde, men så blev det inte och "tur" är det. En av de bästa utsikterna över Barcelona kan man väl säga finns här.










Sen traskade vi vidare i det fina vädret, genom Triumfbågen och ner mot stranden, på vägen blev det några pauser och välförtjänta "lapa i dig så mycket sol du bara kan stunder".




Sen gick vi hem, något möra i benen, med solvarma kinder och verkligen solksken i blick. Så denna bild på Columbus får avsluta dag två, och denna bildvisning. Men jag vill ju dela med mig av så mycket jag bara kan, därför kommer bilder från dag 3 & 4 upp inom kort.
Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Emame

Hello mr. Leg. How are you today?

Fina bilder ninebus!

2012-03-27 @ 09:12:29
URL: http://emwie.blogg.se/
Postat av: Nina

Heelloo Emame, it's mr. Leg speaking! I'm fine thanks, and you? Thank you for your compliment!

2012-03-27 @ 09:16:19
URL: http://sweetlemony.blogg.se/

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0