Kisse

Jag somnar bredvid min katt, som spinner likt en symaskin.
Han låter mig ta på de varma små trampdynorna och låta fingrarna förvilla sig i den lena pälsen.
Han sträcker på sig, och gör sig lite extra ståtlig och elegant. Han snurrar över på rygg och sträcker tassarna rakt upp i luften. Han slår lite med svansen och de mjuka dunsarna följer ett oregelbundet notblad.
Han kurrar till och lägger sig på sidan, rullar ihop som en liten boll och gömmer ansiktet under ena tassen.
Jag njuter, hans värme sprider sig till mig. Hans små hjärslag förvirrar mitt, samtidigt som hans spinnande gör mig lugn. Jag försöker se honom i mörkret, lukta i hans päls. Han ställer sig upp, puffar till mig och hoppar sedan ner från min säng.
Jag vänder mig om och försöker att inte tänka på förlusten.
Han går ett varv i mitt rum, och hoppar sedan tillbaka upp. Han ställer sig bredvid mitt huvud och trampar med tassarna. Jag rullar över på sidan och han lägger sig nära, riktigt nära mig.

Ikväll får jag nöja mig med en hund i gammal luggsliten velour, med bara ett öga och som luktar lite underligt.


Kommentarer
Postat av: Bromfalk

Du glömde säga att vilken sekund som kunde KATTFAN stördyka

mot din hand bita till och sen sticka iväg som en oljad blixt.

På tal om något annat, Bodenfödda Stig Vig dog häromdan.

Stig Vig och Dag Vag, punkens giganter.

2012-01-26 @ 07:31:41

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0