Dagens lärdom

För ett tag sedan var det stora rabalder på twitter om att man skulle äta tjiwin (kiwi) med skalet på. Min mor är allergisk mot denna frukt så jag kan väl säga att den inte har vart oerhört vanligt förekommande i det Lemonska hemmet. Alltså har jag inte ätit den så mycket under uppväxten, men så gott det är. Kiwi, den lilla håriga och bruna bollen, har jag alltid ätit med sked, man gröper ur den - ja ni fattar. Men nu idag så hände det ett litet missöde. Jag råkade nästan mosa kiwin i handen, det rann längs med fingrarana och det skvätte på datorn vilket resulterade i att jag ställde mig över diskbänken och glufsade i mig.
Jag kom då att tänka på det där påhittet att äta skalet, vilket jag så klart provade. Det var för mig inte en så trevlig upptäkt jag då gjorde, för det smakar likadant men det känns lite som att man äter någons väldigt mjuka skäggväxt... och hur trevligt låter det egentligen?


Kommentarer
Postat av: Madz

man ska ju gröpa uuur, nejnej till skalet. älskar bilden . <3.

2012-04-17 @ 13:33:27
URL: http://madelicious.webblogg.se/

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0