Det är fredag, alright!

Ibland när jag sitter här och bläddrar bland mina papper så vill min hjärna inte riktigt vara med. När jag ska räkna räknar den, när jag ska läsa så läser den. Men den vill egentligen inte. Så fort jag slappnar av lite och låter den och mina tankar springa iväg så gör den det. Big time!

Jag sitter här, bläddrar lite här och bläddrar lite där, jag springer iväg och kommer tillbaka. Det märks att det är fredag här, ingenting fungerar som det ska, inte heller jag. Känner efter en stund att det kliar på halsen, samtidigt kommer det in en person och ställer sig i receptionen, jag kliar tillbaka på halsen och helt plötsligt försvinner jag in i en annan värld. En värld fylld med andra varelser med en annan dialekt. Engelska från sydstaterna, inga hjärtslag och fangs. Efter en stund landar jag i verkligheten. Det sista jag tänkter på innan tankeslingan bryts är Eric Northman, tokigt det där!
Jag fortsätter med det jag höll på med innan och medan jag promenerade iväg andligt, och in kommer två män med en gigantisk filmkarmera, de kommer från SVT. Oj tänker jag, sen fortsätter min promenad på de slingriga stigarna utan direkta mål.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0