Okej

Ibland blir det verkligen inte som hade tänkt sig, det slutar inte alltid som man hade planerat själv. Eller inte planerat, men tänkt. Ska man bara acceptera det då? Det behöver inte betyda någonting, eller så gör det det. Vem vet.
Den här kvällen slutade inte riktigt som jag hade tänkt i alla fall, men vad hade jag tänkt egentligen, inte mycket. Så det gör ju inte mycket alls, i stan är jag i alla fall. Har varit i stugan några nätter, igår var det ju kalas i Huskvarna och idag har jag varit med gudmor och Lars i Sthlm. Det var trevligt. Nu har Elfenbenskusten gjort sitt första mål i matchen mot Brasilien, 3-1, medan Armand sjunger på myspace. Jag blev precis själv med mina tankar om både det ena och det andra. Det är nu man kan sväva iväg, formulera olika beskrivningar och små berättelser i huvudet som ingen någonsin kommer att få höra. De är mina, bara mina. Det är nu de knuffas på tv och mina tankar är snabbt framme och nosar på nästa ämnen och spår.
Men ibland blir det bara för mycket. Det är då man gör som domaren precis gjorde, man delar ut gula kort åt höger och vänster.

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0