Åhh så mysigt!

Veckan är snart slut, men ack vilken trevlig dag!
Dagen började med en stund i solen på gården till en verkstad, flotten skulle göras klar och allt som hör till. Den skulle sedan upp på flaket till en bil och köras iväg till ån. Flottracet stod näst på schemat och folket var taggat. Sjävla racet tog cirkus en kvart men roligt var det i alla fall!
Snacka om att vi hade tur med vädret, jag följde den otroligt snygga flottens färd genom ån med kameran i högsta hugg, bilderna blev inte så bra men skit samma.

Efter racet åkte vi tillbaka till verkstaden, bilarna skiljdes och vi möttes senare utanför Tempo och sedan styrde vi kosan mot Stendörren. Det var fint! Sol, värme och muppiga (!) människor.
På vägen hem slog det mig att det här har helt klart varit min bästa söndag på väldigt många år. Ingen ångest, typ ingen skola kvar och vädret var toppen. Bilen susade fram genom skogarna, solens strålar bröt sig igenom trädkronorna och ner mellan stammarna. Hästarna betade i blommiga hagar och fåren med sin lamm vandrade långsamt runt och buffade lite på varandra. Musiken på radion sög, jag var trött och förväntasfull och vi skrattade åt allting men egentligen åt ingenting.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Härligt tjejen!

2010-06-06 @ 22:25:48
Postat av: Mdz

bästa känslan.

2010-06-06 @ 22:46:20

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0