Lööördag!

Äntligen är det lördag, så himla skönt! Det var skönt att slippa gå upp klockan 05.06 i dag. Det var skönt att slippa slänga i sig frukosten och sen cykla i superfart till jobbet.
Idag är man ledig. Frågan är bara vad man ska göra.
Jag sitter hemma själv. Mamma är i stugan och pappa är iväg med jobbet. Jag har inte roligt, men heller inte tråkigt.
Har lite ont i huvudet, men inte mycket. Jag vet inte om jag ska ta bussen till mamma. Eller om jag ska cykla. Eller om jag ska göra nåt annat. Men vad?

Jag vill äta nåt också, men ändå inte. Magen ligger lite fint över shorts kanten och jag åt frukost för inte så länga sen. Ska kanske bara ta ett äpple, men det är ju tråkigt. Pastan från igår lockar mer.
Måste bädda sängen också. Och göra mig iordning lite, ibland är det lite jobbigt att vara ledig.

Vad ska man göra liksom

Kommentarer

Vill du kommentera? Gör det här:

Namn
Minns mig?

@email

Bloggen din

Kommentar

Trackback
RSS 2.0